Thursday, February 7, 2013

~ Jodoh itu Rahsia ALLAH ~

Assalammualaikum....

Hello readers and viewers...~! *lelambai tangan* Lama aku tak update blog. Tiba-tiba je nak bercakap soal jodoh. (^__^) well, since melangkah ke alam veteran... Aku semakin di asak dengan soalan cepumas cepu gangsa. Deyh... Banyak perkara yang perlu aku fikirkan. Antaranya Final Year Project..

Siapa Supervisor aku..?? 

Apa tajuk fyp yang aku dapat..??

Dekat mana aku kena buat sampling..?? Jauh ke dekat..??

Nampak tak..? Berhenti bercakap soal kahwin dengan aku. I'm just a student..! I've to give full of commitment towards my studies. I know my self well, and I know where's my stand. (^^,). InsyaAllah, masa nya akan tiba. Cuma di rahsiakan buat masa sekarang... Orang kata "follow the flow..."

Okay, bercakap isu Jodoh. Kita tahu jodoh, pertemuan, ajal dan maut di tangan tuhan. Sebagai hamba kita hanya mampu merancang, berdoa dan tawakal. Actually, pada satu ketika.. Aku pernah mengelak dan berlari sejauh yang mungkin. Tapi semakin jauh aku lari, semakin dia mengejar.. dan semakin dekat menghampiri. Aku buntu dan penat. Jadi aku putuskan untuk berhenti berlari dan akan menunggu sahaja. Menunggu dengan tenang. Kerana aku yakin setiap yang berlaku ada hikmah yang tersembunyi....

Jika di takdirkan kita perlu berdepan. And we're mean to be together to complete each other. Saya tak mampu untuk menolak takdir...  

Kerana jodoh itu rahsia Allah.. dan perasaan itu datang dari Allah.  After i finished my studies, Family and You are my priority. (^___^) Sabar lah wahai separuh hati... I vow, to fiercely love u till my last breath.

Pinjam pakcik google.. Gambar hanya sekadar hiasan.. 


Fall in love with ALLAH first before you fall in love with someone else...
He will give you the right person u deserve the most. (^__^)


OhMissWhatEver__said : When i lose hope... please help me to remember that YOUR plans are better than my Dreams....


30 comments

February 7, 2013 at 4:25 PM

orang yang baik insyaAllah akan dijodohkan dengan orang yang baik jgak...:)

February 7, 2013 at 4:34 PM

Amin..thanks dear.. =) InsyaAllah.

February 7, 2013 at 4:36 PM

rmai update psl jdoh..rmai jugak org kita yg suka sgt duk tnye sal kawen ni eh..hehe..

February 7, 2013 at 4:43 PM

ramai kn..Tau takpe~! =.= huhu. kdg2 tak terjawab

February 7, 2013 at 7:37 PM

inshaAllah..tak kemana.. study2..hehehe.. :)

February 7, 2013 at 10:13 PM

kalau jodoh tak ke mana... insya-Allah. ^_^

February 7, 2013 at 10:13 PM

semoga bertemu imam yg best hehe

February 7, 2013 at 10:28 PM

Bsbarlah..lau da jodh xkan kemana..
dan ssungguhnya Allah itu tahu apa yg tbaik utk dri kita..dan hnya akn bg yg tbaik dan sesuai dgn dri kita =)

February 7, 2013 at 10:37 PM

percaya dengan perancangan Nya. :)

February 8, 2013 at 7:26 AM

Walau berlari ke mana pun tp kalau dah jodoh...pasti dpt dikejar..

February 8, 2013 at 11:24 AM

Student pon manusia jugak kan? hehe lagikan budak sekolah pon dh pandai cintan cinton inikan pulak kiter yg dh tua ni hah :)

Apa pon, moga kita diberikan jodoh yg terbaik diantara yg terbaik, andai dia lambat dtg, mohonlah agar penantian kita itu berbaloi. Sesungguhnya Allah adlah penentu terbaik :D

February 8, 2013 at 1:30 PM

yes..dont worry kak aina. jodoh itu misteri. n Allah dh tntukan spa jodoh kita. x perlu terburu-buru sbb Allah tahu apa yg terbaik utk kita :D sy doakan kak aina dpt suami yg soleh :)

February 9, 2013 at 12:24 AM

jodoh di tangan tuhan~

February 10, 2013 at 8:12 PM

semoga ketemu jodoh yg di idamkan :)

February 14, 2013 at 2:50 AM

insyaALLAH bertemu jodoh dgn lelaki yg sesuai buat sis satu hari nnt . amin ! :)

February 14, 2013 at 11:55 AM

kita hanya merancang, Allah yang menentukan segalanya

February 15, 2013 at 11:24 AM

tu la kan orang suka sangat mendesak, kita yang tak tau akan perancangan ni.. tak tau nak kelepet apa ngan orang.

err bila nak kawennya? :P kikiki

March 6, 2013 at 9:34 PM

Cik Bluewendy Wendy: ye syg! insyaAllah. =)

March 8, 2013 at 3:38 PM

miz ruha: yes dear.. =) insyaAllah.

March 8, 2013 at 3:39 PM

xila dot: yes dear.. harap kamu pun sama. InsyaAllah. =)

March 8, 2013 at 3:46 PM

Cik Yaya : setuju syg! insyaAllah. perancangan ALLAH itu yang terbaik. =)

March 8, 2013 at 3:48 PM

Chic Na: betul tu dear. =) Allah knows the best. =)

March 8, 2013 at 3:51 PM

hainom OKje: yup kak. Andai da jodoh tak ke mana.

March 8, 2013 at 3:54 PM

ANISRAHIM : insyaAllah, mmg student pun manusia. Tapi ikut masing2 la larat atau tidak untuk bahagi kan komitmen. =)

March 8, 2013 at 3:55 PM

TeTerBanG: insyaAllah. =) semoga kamu pun sama k syg. betul tu. tak perlu terburu-buru untuk cari pasangan hidup.

March 8, 2013 at 3:55 PM

Cik Que: betul~! =)

March 8, 2013 at 3:56 PM

Khairul Zamri: insyaAllah. =)

March 8, 2013 at 4:05 PM

Pykaa Pdott : amin.. thank u syg. Semoga pyka n pydott kekal bahagia hingga akhir hayat. =)

March 8, 2013 at 4:06 PM

Sha Nissa : yup dear.. =) betul tu!

March 8, 2013 at 4:17 PM

afzalsukasuki: kaaaan~!! hahaha tau takpe. tunggu la lepas2 belajar nnti. InsyaAllah. =)

Post a Comment