Saturday, October 29, 2011

~Tergugat...Perlukah Ada..?!~

Assalammualaikum....

Pernah kah perasaan tergugat menyelubungi diri anda.....??
Perlu kah rasa sebegitu..? 
Ye, aku bukan seorang yang mudah tergugat...
Tidak mudah....
Tapi kali ini aku sedikit goyang..
Kerana lawan ku bukan calang-calang....


Aku bersaing dengan mereka yang hebat..
Mereka ialah Doktor dan Pramugari....
Tahukah mereka, aku tidak sukakan persaingan...
Aku rela mengudur diri andai mereka menjadi pilihan..


Aku hanya seorang pelajar yang sedang meniti alam dewasa...
Aku bukan insan yang hebat, aku hanya insan biasa..
Acap kali aku menyatakan,
Andai benar aku diciptakan dari rusuk kiri nya, 
kami pasti bersatu...
Aku tahu si dia jujur dan ikhlas...
Di angka 26,
 Aku tahu dia mampu membuat keputusan dengan tepat..


 Ingin aku nyatakan disini....
Kekasih lama nya, seorang pramugari ...
Datang kembali menagih simpati...
8 tahun  menyulam kasih,
Semestinya tidak mudah untuk di lupakan...
Ape yang bakal berlaku, 
Aku telah bersedia dari segi mental dan fizikal..
Kekuatan aku kini setanding dengan Supermak..~!!


Istikharah jalan terbaik.. (^___^)
I believe in destiny...
Setiap kejadian ada hikmahnya...
Aku telah berusaha...kini aku berdoa dan tawakal kepada-Mu...


OhMissWhatEver__said : Jangan mencampur adukan urusan peribadi dan belajar/kerja.  Kerana itulah kunci kejayaan... (^^,)


41 comments

October 29, 2011 at 1:01 AM

alolololo.... aku dpt memahami nye.. kuatkan semangat cik dik oi..

October 29, 2011 at 3:19 AM

hehehhehe.. thanks geng krn memahami.
yup, insyaallah. aku akan sentiasa kuat. (^__^)

Anonymous
October 29, 2011 at 4:09 AM

be strong sis..

whatever it is, i always behind u.

chayoky sista!

October 29, 2011 at 5:07 AM

awat pmpuan tuh nk dtg blik?? x malu betol an.. apa2 pn sabar k... law ad jodoh x kmane ka :)

October 29, 2011 at 6:53 AM

kitaran hidup...diselangi dgn ujian.

October 29, 2011 at 7:36 AM

alamak..
tapi betul la..kalau buat solat istikharah, i'allah..ada jalan petunjuk! :)

true! jgn campur adukkan urusan kerja dan peribadi..kelak merana diri..

take care ya sista! :)

October 29, 2011 at 8:43 AM

Moga sabar & tabah untuk melalui semua ni..kalau dah memang jodoh ia takkan kemana..DIA lebih tahu apa yang terbaik buat kita..

October 29, 2011 at 8:52 AM

pramugari...doktor...fuhh..mmg hebat...tp bg sy, kak aina bley jd yg lebih baik n lebih hbat dr depa2 tue...

kak aina...wlaupon owg yg kita syg tue, brkapel ngan 1000 owg pmpuan skalipun or brkapel ngan sseorng tue smpai 10 thun skalipun...kalu lelaki tue dh ditkdirkan oleh Allah swt sbg husband kkak...mmg jdoh tue x kan ke mna...

October 29, 2011 at 11:11 AM

be stong sis..everything gonna be fine..:)

October 29, 2011 at 12:00 PM

tergugat? perasaan normal utk manusia yang punya naluri. tapi, kena lawan perasaan tergugat tu dengan kekuatan n keyakinan diri bahawa kamo lebih layak. =)

October 29, 2011 at 12:04 PM

be strong girl. sekuat supermak! :)

October 29, 2011 at 1:47 PM

sye tw aina kuat!!.....cm supermak..tpi nape supermak??..jdi r superwomen..hehehe...=)

October 29, 2011 at 2:19 PM

Kesian akak.. tak malu betul perempuan tu, dah ditinggalkan, datang balik menagih simpati.. kalau ada jodoh, tak kemana..

be strong sis! <3

October 29, 2011 at 2:55 PM

salam.. hmm perkara yg normal dialami oleh stp mnusia.. jz keep it up wat u think is good^^ smile alwiz.. ika singgah n follow sni.. ^^

October 29, 2011 at 3:25 PM

go go girl =)

October 29, 2011 at 3:29 PM

bukan mudah dan tidak susah tetapi harus bersedia walau itu bukan yang kita hajati...insyaallah.

October 29, 2011 at 4:57 PM

kau bakal scientist !! do not worry. haha ;D

October 29, 2011 at 6:54 PM

awak kna kuat..kalo dia pergi kat that girl awak kne terima yg dia bukan untuk awk..come on..kumbang bukan sekuntum...sorg pergi..ramai yang datang..ape nak hairan...abaikan..yg penting belaja betul2..

October 29, 2011 at 8:41 PM

kalau dia sayangkan kamu, dia takkan pilih pompuan tu..kalau dia pergi jugak..lepaskan dia..dia memang xlayak untuk kamu

October 30, 2011 at 4:09 AM

JGN BIARKAN RASA MENGUASAI MINDA...TNYA PADA HATI DISAAT DRI KAMU SUNYI..

October 30, 2011 at 11:33 AM

anon: yup i will..insyaallah~! thanks 4 support. =)

Syuhada Nur Ekhwan: yes dear..ada jodoh tak kemana. hehe, thanks 4 comment. =)

man: iye, ujian itu sentiasa ada untuk hambanya.. (^^,)

Elie Lily: orite dear~! (^__^).
istikharah untuk memohon petunjuk..i feel much better.

LiLy @ MumMyQiStInA: insyaallah kak. aiNa sentiasa kuat. Allah knowa the best. =)

October 30, 2011 at 11:42 AM

TeTerBanG: ye dik. kalau ada jodoh tak kemana. hehehe, hebat kan..? i try my best. Thanks 4 support dear. U are owez here when i needed. (^_^)

miSs aMaL: insyaallah, i hope everything gonna be fine as soon as possible. =)

hyz: mestila normal.. sy cuma insan biasa sahaja.. (^^,) learn from experience, that make us increase our strengthen and confident level.

afzan: yeah~! i will. hehehe, supermak idola tuu. (^___^)

October 30, 2011 at 11:47 AM

Eyda Dania: hehehe, thanks dear~! supermak cun and kuat~! hihi.. i suke nasha aziz la syg. (~_~)

Ratu Lissa : thanks dear~! (^_^).
yup, ada jodoh tak kemana. i owez remind my self too.

cart kartika: wasalam..thanks ika.~!

aimi: hehehe.. (^__^) tQ.~!

October 30, 2011 at 11:51 AM

Daddylicious: sentiasa bersedia untuk sebarang kemungkinan.. =)

aja my: hahaha, mudah2an masin mulut kau my mumok!! (^_^)

lily fadhilah: studies are my priority.. what would happen between me n him, it wouldn't effect my responsibility as a student. (^^,) insyaallah...

October 30, 2011 at 11:56 AM

ctk: (^__^) yup ctk. sy berpegang pada setiap kejadian pasti ada hikmah nya..

SYARIFF HAIKAL: ello3..haha, lama tak nampak. mano hilang.~! tepuk dada tanya hati... my instinct selalunya tepat. hihihi..(~_~)

Anonymous
October 30, 2011 at 1:30 PM

u are always strong sista. i'm proud with u. kalau dulu blh skrg mesti lagi blh kan? (^_^)

adik caan yang cumel macam cartoon Rapunzel.

October 30, 2011 at 9:53 PM

bagus aina..pikir pOsitif k :)

October 31, 2011 at 10:44 AM

babe! sedeh! tapi i tau u kuat sgt! hanya percaya pada jodoh. if he is not meant for you, mesti ada someone lebh desrve u sayang. take care! ;))

October 31, 2011 at 8:30 PM

caan: opkos!! hihiihi.. i try my best. sis pun ada up n down jugak. =)

October 31, 2011 at 8:32 PM

ctk: orite dear! (^_^)

asfira aminuddin: thanks syg's! yup i percaya pada jodoh. take care to u too dear.=)

November 1, 2011 at 1:48 PM

yes!
personal2..

hidup biar la profesional.
n jgn munafik

November 3, 2011 at 8:16 PM

sedihnye Qa bace, be strong!
:)

November 3, 2011 at 8:38 PM

khairul akmal bin azman: setuju! hidup perlu profesional. (^^,)

Iqah QaQa: thanks dear! insyaallah i will. =)

November 4, 2011 at 7:14 PM

sis menghadapinya juga, titik.

Anonymous
November 6, 2011 at 2:42 AM

Just one more great way to save lots of income upon auto tires is always to employ payless coupon codes. You can choose a lot of discount coupons regarding different elements. You’ll find inexpensive exhaust coupon codes and affordable auto deals while successfully which can be employed for car repairs. A price reduction car voucher might be incredibly handy if you’re holding serp issues. Coupons are a great way in order to maintain bucks high are a variety of discount codes easily available on the market. The highest approach to discover a discount that you can use is to appear and feel on their behalf in the magazine. You may also learn coupon codes for the on the web. It is possible to track down discount codes on-line or perhaps get very simple computer discount coupons from a site. [url=http://paylesscouponfree.com/]Payless coupon[/url]

November 7, 2011 at 11:38 AM

aina dear~ kalau si dia aina seorg yang setia dan jujur...dtg la sepoloh ribu juta pramugari pun...xkan dia berpaling aina...percaya pada jodoh pertemuan takdir tuhan...:)

November 8, 2011 at 8:07 PM

sis 92: sabar k sayang.. kta berada di situasi yang sama. aiNa faham perasaan sis. =)

November 8, 2011 at 8:08 PM

ika: yup~! jodoh dan pertemuan telah di tentukan.. (^^,) aiNa percaya setiap yang berlaku ada hikmahnya..

Anonymous
November 16, 2011 at 4:46 PM

Ya, mungkin karena itu

November 16, 2011 at 9:19 PM

anon...kerana apa..???

Anonymous
February 24, 2012 at 3:14 PM

Wonderful blog, sweetie! I'll be happy to read more! By the way, I suggest you should make your weblog a little more social.


Jen Brown
dominos coupons

Post a Comment