Friday, April 8, 2016

~ Friendly Reminder : Hati Hati dalam Berkawan ~

Assalammualaikum...


 Manusia memang tak lari dari penyakit hati... 
Dengki, iri hati, sakit hati ibarat wayang harian. 
(^^,) Hati hati lah dalam berkawan.. 
Tak semua nya ikhlas belaka. Jauhi mereka yang menjatuhkan.

Orang yang iri hati dengan kita sebenarnya orang dalam diam ingin jadi seperti kita. 
Jangan ber-dengki dengan rezeki yang di tentukan...
Tepuk dada tanya lah IMAN.
Sejauh mana kita menyerah diri pada Allah..?
Jodoh, pertemuan, ajal maut, rezeki semua sudah di tentukan.
Redha, syukur dan berlapang dada.

Never feel guilty about taking toxic people out of your life. 
It doesn't matter how long you've known them.
If they trying to change, give them a chance. 

But if they continue disrespect you, over step your boundaries, 
they have no place in your life.

Focus on what you have, instead of focusing what missing.
 And... If you wouldn't mind, stop judging me. You should step in my shoes and walk a mile. 
I bet you'll fall on the first step. Because..? 
It wouldn't fit you FOREVER.


Navy blue always be my favorite color instead of pastel.




OhMissWhatEver__said : Stop comparing with others. It's a losing battle. (^_^)




30 comments

April 8, 2016 at 3:46 PM

stp org ada penyakit hati. cuma kena pandai control. nnt kita plak yg akan di control 😉👌

April 8, 2016 at 4:06 PM

True.. either that "disease" inspire or drain someone, it depend on how they deal and control =)

Anonymous
April 8, 2016 at 4:30 PM

Setuju... jangan dengki. Muhasabah diri... Insyaallah dengan bersyukur Allah tambah kan rezeki, nikmat dan rahmat.

April 8, 2016 at 4:59 PM

betul sangat..rambut je sama hitam..hati? kita xtahu

April 8, 2016 at 6:11 PM

Harus sentiasa berhati2..

April 8, 2016 at 6:25 PM

Orang yang dengki dengan kita ni, life diorang tak se"awesome" kita. Hehehe.
Live your life to the fullest. Buat tak tahu je kat orang macam tu :)

April 8, 2016 at 10:24 PM

Betul.. biasanya org yg dengki dgn kita ni sbb dorg nak jadi mcm kita.. so sad.. cubalah terima diri tu seadanya kan n tak perlu dengki dgn rezeki org lain.. Rezeki Allah tu kan luas =)

April 9, 2016 at 12:11 AM

takut kalau dpt kawan camni. takut jugak kalau kita yg jadi jenis rakan macamni dkt kawan kita.. minta dijauhkan

April 9, 2016 at 6:27 PM

Dorang dengki dengan kita sebab kita lagi 'awesome'. Hihi. Berfikiran positif. Moga kita semua dijauhkan daripada kawan camni.

April 11, 2016 at 12:27 PM

Yalah, orang yang nak jadi macam kita aje yang akan mencemburui kita sepenuh jiwa raga. Sebab itulahkan, mencari sahabat sejati bukannya mudah. Kawan-kawan untuk ber'gumbira' memanglah ramai. Yang sudi 'memapah' kita selepas kita jatuh, boleh dibilang dengan jari!

Gembira dengan apa yang kita ada. Kalau asyik membandingkan diri dengan apa yang orang ada, selamanya kita tak rasa nikmat hidup gembira ni!

April 12, 2016 at 8:22 AM

Anonymous : Betul betul.. =)

April 12, 2016 at 8:22 AM

Azlinda Azman : Setuju kak.. standby precaution step gitu.. =D

April 12, 2016 at 8:23 AM

PeRdU cINta : betul tu.. malang tak berbau. kannn? hehe

April 12, 2016 at 8:24 AM

Fatin Liyana : Right.! =) hehehe.. life diorg awesome klu diorang appreciate.. kan?

April 12, 2016 at 8:30 AM

nadhie wueen : Yes dear... Rezeki Allah tu luas. Jgn lah ber-dengki. Redha n bersyukur. Insyaallah Allah ganda kan nikmat nya =)

April 12, 2016 at 8:31 AM

Mazni Munawar : Amin.. mudah mudahan di jauhkan... yg penting hati kena bersih. kan? =)

April 12, 2016 at 8:32 AM

Siqah Hussin : Insyaallah dear.. Smga di juahkan... Apa pun kita yg control. Jgn biarkan nafsu yg control. =)

April 12, 2016 at 8:34 AM

Mummydearie : Betul tu kak... Jgn banding kan life dgn orang lain... Masing masing ada kehidupan sendiri jalan sendiri.. Syukur lah Allah masih bg ruang dan peluang utk menikmati hidup yg sementara ni kan? Nak crik sahabat sejati mmg payah kak. Berapa ramai je yg ikhlas dalam berkawan.. Yg betul betul shabat, yg blh terima baik buruk kita.. N gaduh mcm mana pn masih ada sebelah kita.. =)

April 12, 2016 at 9:04 AM

penyakit biasa zaman skang ni..abaikan aje org2 mcm tu~

April 12, 2016 at 1:44 PM

Kalau kita layan nanti kita jugak sakit hati, biarkanlah.. kita doakan jelah moga dia berubah.

April 13, 2016 at 11:53 AM

wah lawanya heels <3

April 13, 2016 at 2:44 PM

pentakit hati ni perkara normal..klu difikir kita yg sakit hati...so chill..nikmati hidup seadanya

April 14, 2016 at 11:23 AM

Hati la yg paling payah dikawal ditilik. Silap percaturan bukan je makan diri orang lain. Dgn diri sendiri sekali terrrrr makan

April 14, 2016 at 11:52 AM

Yana Libra : Betul tu sis... huhu ignore kn aje. =)

April 14, 2016 at 11:52 AM

aizamia3 : setuju.. kita doakan moga Allah berikan hidayah buat beliau =)

April 14, 2016 at 11:52 AM

miss fifi : thank you sayang =)

April 14, 2016 at 11:53 AM

Puan Kutu : true! life is too short to waste on crap.. =) chill kan kak. hihi

April 14, 2016 at 11:54 AM

Kira Sakura : yesss betul. kawal lah hati.. jgn biarkan nafsu menguasai diri. =)

April 15, 2016 at 7:39 AM

Cantik pulak bila tengok org pakai warna biru. Kalau tanya diri sendiri...mmg kurang minat warna biru, lagi minat warna warna earth...

April 15, 2016 at 10:33 AM

hainom OKje : hihihi aina peberet kaler ni kak.. warna earth pun peberet.. eh hihih=)

Post a Comment