Saturday, February 25, 2012

~Bersyukur Dengan Nikmat-Nya~

Assalammualaikum....

Aku bersyukur di atas segala nikmat dan kurniaan mu ya Allah. Rasa bertuah kerana di lahirkan di bumi Malaysia yang serba cukup dan kaya dengan makanan. Lihat lah kanak-kanak di bawah... mereka hidup dalam keadaan daif dan serba kekurangan... sedangkan disini kita banyak melakukan pembaziran... fikir dan renung-renungkan la...


Before you complain about the taste of your food - Thinks of someone who has nothing to eat and to live.....~!!
Don't complain.......but, says Alhamdulillah for Everything.


OhMissWhatEver_said :  Alhamdulillah.... elakkan pembaziran. Hargai lah nikmat yang kita dapat pada hari ini.


28 comments

Anonymous
February 25, 2012 at 1:26 PM

true!! sadis nya tengok mereka. berebut-rebut dan sanggup bergaduh hanya untuk sepotong roti. =(

February 25, 2012 at 4:37 PM

yup...yup. kita kat sini terlebih makanan... huhu

February 25, 2012 at 5:21 PM

xbaik hina makanan pon xboleh.. kankan

February 25, 2012 at 5:29 PM

kalau tak sedap pun,tak perlulah complain melebih-lebih.kan?

February 25, 2012 at 6:06 PM

bersyukur laa dgn ape yg kite ade :)

February 25, 2012 at 6:07 PM

Alhamdulillah...

February 25, 2012 at 9:46 PM

Sentiasalah bersyukur dengan apa yg kita ada..

February 26, 2012 at 2:50 PM

Lala selalu tgk ada org makan tp x abis, da taw x abis ambik je la sikti kan...

February 26, 2012 at 3:27 PM

setuju! kena selalu bersyukur dgn apa yang kita ada skrg :)

February 27, 2012 at 9:02 AM

syukur sgt hidup di bumi malaysia yg mewah & aman damai nih..:)

February 27, 2012 at 10:00 AM

CekbOlat-bOlat: yup.. hina makanan pun tak blh.. =)

February 27, 2012 at 10:01 AM

H.S: betul... kadg2 tak dpt nak puas kan hati semua org..=)

February 27, 2012 at 10:02 AM

teha: yup dear... bersyukur la dgn rezeki yg di kurniakan.

February 27, 2012 at 10:02 AM

O CIKTEDDY: alhamdulillah.. =)

February 27, 2012 at 10:03 AM

LiLy @ MumMyQiStInA : ye kak.. sentiasa bersyukur sebelum nikmat di tarik balik..

February 27, 2012 at 10:04 AM

LaLa mhdnor: tau takpe. masa tu nafsu n tamak menguasai diri. ingat blh abs.. kan da membazir.

February 27, 2012 at 10:04 AM

Cik tikah: yeah syg~!! agree.. =)

February 27, 2012 at 10:05 AM

Ungu Violet: betul ungu~!!! sedih tgk mereka2 yang tak cukup makan n tak cukup pakai ni..

February 27, 2012 at 11:40 AM

alhamdulillah..:)

sentiasa melihat org y dibwh untuk menjadikan kita lebih bersyukur.. :)

February 27, 2012 at 4:10 PM

insaf ny ngok gmbr 2 !!
bersyukur lah dengan apa yg kita ada wlpn sedikit kan
Allah boleh tarik bile2 masew jew nikmat pe yg ada sekarang
so..jgn sombong n lupe bersyukur pdNYA
alhamdulillah
:D

March 2, 2012 at 11:47 AM

sian dn sdh sgt tg mereka ni..huhu..

alhamdulillah kita dilahirkn kat bumi serba ckup kan...

March 2, 2012 at 1:49 PM

tul 2..kite kt sni asal mkn jer mbazir jer byk...kt sna rmput pn jd mknan kesian sgt hu

March 4, 2012 at 1:24 AM

★ aIsyaH ★: yup dear... =)

March 4, 2012 at 1:27 AM

::WafaIrdina::betul.. sentiasa la bersyukur dgn nikmat yg dikurniakan.. amek iktibar dr org lain.

March 4, 2012 at 1:28 AM

acheeqa farhana : betul.. sedih sngt. alhamdulillah kita dilahirkan dalam keadaan serba mampu. amin.

March 4, 2012 at 1:28 AM

Ira Nira: betul.. sebak tgk keadaan diorang.

March 6, 2012 at 12:04 AM

kita sgt sgt bertuah..Alhamdulillah..syukur apa adanya~ =)

March 6, 2012 at 4:38 PM

betul~!! =) kita memang bertuah.

Post a Comment