Monday, July 4, 2011

~Lafazkan Kalimah Cintamu~

Assalammualaikum....

Hello dear...ceeiitt.! Apa cinta-cinta ni..ape nih? Sab ba ra sik kit cik dik.. sabar sikit cik adik. Hoho.. Sebenarnya mak tengah baca novel ni..buah tangan a.k.a karya Siti Rosmizah. Auuww! SR novel-novel u memang best tau. Mak sentap nook. ^_^. Okay, SR ni author boleh aku kategorikan muda juga. Setakat ni, karya-karya dia yang aku baca memang Da Boooom la. Novel dia yang aku baca ialah Cinta Kau & Aku, Andai itu Takdirnya..dan yang terkini...Lafazkan Kalimah Cintamu...



Buku ni tebal nak mampoi. Kalau hang wat baling anjing kompom koma sebulan. Ada 811 m/s okay...sesuai untuk golongan petani macam aku yang tengah seronok tanam anggur dalam tempoh 2 bulan lagi ni...Harga dia rm26.90..disebabkan i dengan Kedai Buku Popular tuh sahabat kamcing jadi dia bagi la diskaun rm21.50..hah! murah x? murah kan.. okies la tu ada less dari xado kan..Oi, jangan nak perasan lebih noo. Nak jadi sahabat kamcing gi jadi ahli popular dulu yerk. Harap maklum. Dia x iktiraf kalau x jadi ahli ni..hehe.

Kau tau x? mula-mula aku x interested nak beli buku ni. Da la tebal..lepas tu cover x menarik hati aku langsung..*huhu, jangan maraa nanti kene lelong!* it's come from my heart. Cakap bia teghang... Tapi der, memang silap la kalau nilai dari kulit. Lu cuba nilai dari isi dalam dia..memang terbaaeek..terhangant...ter..ter.. la senang cite. Ni baru betol don't judge a book by it cover...understand? buku x pe. Tapi kalau orang kau kenel nilai betul2.. sebelum dia main teng-teng atas kepala kau. Baik kau bagi dia rasa makan kasut Vincci masak kicap. Tentu sodap.

Dalam novel ni ada nama aku la pulak....Tengku Aqilah. Kuikuikui..sila buang tengku dihadapan okay. X sesuai dengan hamba yang x berdarah kerabat ni. Sebab darah patik ialah darah jenis O positive. Ouh, pesanan ye..mai la kita derma darah. Bank darah kita makin lama makin berkurang tau. Setitis darah mampu menyelamatkan satu nyawa...

Wei..lupa diri la tuh bila membebel. Ehem-ehem...so, aku x habis baca lagi novel ni. Baru sampai m/s 470. Ada separuh lagi untuk sampai klimaks cerita ini. Separuh pun da best...kalau da abes baca memang melompat bak katak puru la kan. Siapa yang kaki novel tu, aku nak promote nih..baca la cite ni. Sumpah, SR x mengecewakan korang..huhu. SR, pasni bagi novel free boleh? ahaks. Kaki kipas susah mati betol..Wa x main la kipas-kipas ni..x kira la kipas siling, kipas tangan, kipas meja, kipas udang dan kipas ape2 lah. Kepada yang hati tisu, hati kapas atau dalam hati ada taman sila sediakan tisu sekotak ketika membaca  kalau jiwa anda x sekental dan se-rock amy search. kikiki...Jom la tido..huhu. Tata!

OhMissWhatEver__said : SR semoga succes yeah! Insyaallah satu hari nanti nama SR sebaris dengan novelis-novelis senior. Seperti Fauziah Ashari, Sharifah Abu Salem, Aisya Sofea...Damya Hana, Ramlee Awang Murshid dan lain-lain..-amin-


2 comments

July 4, 2011 at 1:02 PM

aina! ade lg 1...'7 hari mencintaiku' hehe...1050 page...beli jgn x beli...hihihi...

July 4, 2011 at 3:32 PM

tau!! huhuhu...akan beli. Nak buat marathon novel pulak ni.. ^_^ hehe..

Post a Comment