Saturday, January 28, 2012

~Aduhai TemanKu~

Assalammualaikum....


Nothing precious than friendship..The best quotes can i describe about Friendship.. Aku bersyukur kerana takdir menemukan aku dengan kawan-kawan yang betul pada jalannya. Aku tak maksudkan kitorang ni perfect. Readers, kawan boleh memacu kita ke arah kejayaan...dan juga boleh menghancurkan kita dalam sekelip mata. Think wisely. Family first and friends come second behind us. 

Bila teman mu di miliki, bukan perasaan cemburu yang sepatutnya menguasai diri. Sebetul-betul nya kawan akan mendoakan kejayaan, kesejahteraan dan kebahagiaan kawan-kawan nya... yup, betul..! Tetapi, ingat lah kawan.. cinta-cinta juga, pelajaran atau pekerjaan jangan ditolak tepi....kawan-kawan pula jangan di abaikan. Ini bukan satu doa. Tapi ini adalah peringatan... Seandainya berlaku perpisahan, orang pertama yang akan dicari adalah kawan. Biasanya bila di ulit kesenangan dan kegembiraan, kawan-kawan akan dilupakan..bila kesusahan dan masalah melanda masa tu terkapai-kapai mencari tongkat untuk berdiri, mencari teman yang boleh memberi nasihat dan kekuatan...(^^,)

Power sangat kah penangan sang kekasih..? kenapa bila dengan kawan 1001 alasan tercipta. (O____O). Tetapi kenapa dengan bf/gf lautan api pun sanggup kau redah..? Jika terpaksa memilih satu antara dua sama ada kawan atau kekasih siapa yang akan korang pilih...? Memilih kekasih berbanding kawan walaupun berkasih baru setahun jagung....atau pun memilih kawan yang sama-sama harungi susah dan senang..? Rumit bila keadaan memaksa manusia untuk membuat pilihan.... Sekiranya bf/gf u olls betul-betul sayang korang, dia akan terima dan hormat segala keputusan yang u olls buat. Tak kira la keputusan itu memihak pada si dia atapun kawan.. (~_____~)

Tapi macam mana kalau dapat kawan yang penting kan bf/gf dia..? ehem~! itu bergantung pada tahap kesabaran dan keboleh terimaan seseorang. Tahap kesabaran manusia ni lain-lain... Awal-awal mungkin aku boleh terima...kalau bertambah melarat, kita cuba cucuk-cucuk dengan kata-kata hikmah berbentuk nasihat..if tak makan saman jugak..mungkin aku akan protes...akhir sekali aku akan cakap..lantaaaaaaakk kau laa! Bila aku da me-lantak-kan orang tersebut, maka nya secara rasmi aku da tak nak amek port tentang dia.

Tak semua perkara mampu di luahkan dengan kata-kata. Kalau kita da kenal lama, confirm da boleh faham body language diorang kan. Macam dalam keadaan bengang... marah.. gembira... duka... kecewa and what else.. susah-susah confront terus. Macam member-member yang kenal aku...bila muka aku merah (ala-ala model revlon) makna nya aku dalam keadaan marah...dalam keadaan bengang...bila aku dalam situasi itu diorang takkan tegur aku. Sebab, aku perlu kan masa untuk cool down. (^____^). Dalam keadaan marah, elok lah kita berdiam diri. Bila marah wa cepat sejuuuuuk woooo!


" If you ever find yourself stuck in the middle of the sea, i'll sail the world to find you, you can count on me like 1,2,3 and i'll be there...."
~..Bruno Mars..~

OhMissWhatEver__said :  A true friend is one who overlooks your failure and tolerates your success~!


24 comments

January 29, 2012 at 12:20 AM

its depend lah kot . ade yg choose boyfren maybe sbb die lbh percaye dgn boyfren die compare to kawan . biasaya kawan2 ni , byk yg hipokrit huhu . lgpon , susah nk jumpe kwn yg btol2 ikhlas ;)

January 29, 2012 at 5:39 AM

betol 2...
depends la kot...hee
but..kapel2 gk..
kwn jgn dilupakan..
hee~~

but ain stuju statement
lw kekasih kiter tol2 syg kiter..
kwn kiter pun akan jd kwn dy jugak..
kan?/
hee

:D

January 29, 2012 at 12:33 PM

bff kita dulu bila dh de boy terus lupakan kita, teruk pnya perangai~

January 29, 2012 at 12:43 PM

4 me kawan dlu la~~ huhu bf belum tentu akn bersama snantiasa.. sng cite cari bf yg blh masuk dgn kwan2 kte sekali =)

January 29, 2012 at 2:40 PM

pika: yeah..its depend. ^^, tapi sebagai wanita rasanya tak perlu nak percaya kat boyfie sgt ye tak..? as long as takde ikatan yg sah. Melainkan husband. =)

January 29, 2012 at 2:42 PM

::WafaIrdina:: yup~! kawan kita akan jd kawan dia..dan kawan dia pun akan jadi kawan kita.. (^^,) 2 ways relationship..blh kukuhkan silaturahim..

January 29, 2012 at 2:43 PM

Paris Lipton: sabar k dear.. kadang2 manusia ni lupa bila da jumpa teman baru.. =)

January 29, 2012 at 2:45 PM

sea_lavender: setuju~! cari Bf yang blh masuk dgn kawan kita. bukan nya pantang jumpa nak bertelagah...kan..? kawan yg baik akan sentiasa ada di sisi waktu susah n senang.

January 29, 2012 at 11:04 PM

ha'ah , betul tu , btw tak dpt dinafikan , friend mmg precious , tapi sedihkan bila kita ada 4 orang kawan seklai , mkn sekli ., but she wrote in her blog . listing her besfren , n doesn't include us . very sad .. ehhm :) btw i'm new here . alang2 dah masuk saya follow terus !hihi :) jemput ke blog saya ya ..
komen penulisan ke , appreciated :)

January 29, 2012 at 11:44 PM

kawan harus diutamakan... tapi kalau kawan tak boleh pakai pun susah jugak kan... eheee :p

January 30, 2012 at 8:39 AM

pening kepala nak jwb soalan pepagi camni..kita minum dulu hahaha

p/s : diluah mati emak, ditelan mati bapak.hmm

January 30, 2012 at 10:52 AM

CikAnyss' :O: sedih nya.. =( sabar k dear.. yup! i will =) thanks for dropping here.^^, nice to know u.

January 30, 2012 at 10:54 AM

Nurul ain: betul...sebab tu kita perlu berhati2 dalam berkawan.. bukan memilih, tp beware. =) jgn dia terjun lombong kita pun ikut dia terjun lombong. ^^, heheheh.

January 30, 2012 at 10:55 AM

Mohd Norafzal: hahaha. ye tokkk, kita minum duluuuuuu! =)

hurrrmm tu laa..faham situasi tu. bukan senang nak buat pilihan. nak2 lagi melibatkn org2 pntg kaan.

January 30, 2012 at 12:39 PM

oh kawan =)

hurmm.. kwn kwn kwn

January 30, 2012 at 6:27 PM

susah nak cari kwn2 time susah dan senang...
klu time senang tu ramai la huhu

January 30, 2012 at 10:38 PM

tak suka orang yg lebih pentingkan bf/gf dia.. grrr

January 31, 2012 at 3:11 PM

CekbOlat-bOlat : kawan...bermacam kawan..=) hehehhe..

January 31, 2012 at 3:12 PM

Miss Purple Ungu: betul..sahabat susah nak di cari..=) kawan tu ramai.

January 31, 2012 at 3:12 PM

tomatokering :): same here..~!

February 1, 2012 at 11:23 AM

kawan itu ada banyak jenisnya, nak cari yang betul-betul faham dan bersama kita susah senang memang sgt susah nak dapat. ;)

February 1, 2012 at 2:24 PM

kawan kadang2 jadi lawan so pandai mancari..

kawan yg baik..
akan mmbtk kita kebaikan jugak

February 1, 2012 at 8:11 PM

hanaahmad: yup dear...berhati hati dalam berkawan.=)

February 1, 2012 at 8:12 PM

khairul akmal bin azman: setuju. pandai2 lah memilih kawan..kawan yang baik akan tarik kte ke arah kebaikan..

Post a Comment