Thursday, January 19, 2012

~Kenangan Menusuk Jantung~

Assalammualaikum...

Hello readers and viewers..!! (^_____^) sedar tak sedar, sudah seminggu rupanya aku bermaharaja lela di rumah. Oh nikmant nya cuti! wakakaa... Jangan ingat aku bermaharaja lela cuma duduk goyang kaki je donnk. Sekembali nya di rumah, aku terus bertukar menjadi bibik dan supir. Bak kata member i..."practice make perfect" yeah..!

Hari ni bibik kerja kuat sikit, sebab rajin yang terlebih sampai semua benda aku nak kemas. Memang kelaaaas kau Mariah.! =P..Setiap kali kemas bilik, aku mesti tengok box peribadi yang banyak menempatkan kenangan-kenangan yang aku cipta sendiri terutamanya ketika zaman sekolah. Kalau sebelum ni aku rasa berat je nak throw apa yang tak patut. Sebab, bagi aku semua tuu ada sentimental value. Tapi hari ni, aku da ready setelah 6 tahun aku peram... dan dengan rela hati nya.. aku masukkan khazanah itu kedalam tong sampah. (tapi tak semua yang aku buang...huhu.. (>_~)

Bila baca balik kad-kad raya...surat-surat layang dan segala bagai..tengok gambar zaman jin noty... aku tergelak sendiri.. ketawa sorang-sorang. Orang selalu mengibaratkan kenangan mengusik jiwa. Tapi bagi aku kenangan yang aku cipta bukan sekadar mengusik jiwa....tapi menusuk jantung ! (^^,). Antara ayat-ayat yang membuat kan aku senyum sendiri...

" Raya nanti jemput lah datang rumah aku... ala JB je pun, tak jauh mana laa dengan BP...Lagi satu, jangan lupa ganti puasa.. Korang da sedap melantak depan aku ...(sabo jelaaa masa tu)..."

Hohohoho... Sioot je kan ayat dia. Sentap mak wooo. Ahaks! Nama pun duduk asrama. Kalau bukan dalam dorm melantak megi.. celah mana lagi nak makan. Yedok..? well, perempuan.. memang tak la nak cukupkan puasa sebulan. kan.? Jangan nafi kan benda yang sudah terang lagi bersuluh ye nona...(korang...merujuk kepada beberapa orang,..=) ). Dan satu lagi ayat.....

" Bee, ingat pesan i..kita abes kan belajar... than kita kerja pastuu.. kita KAWEN!!! "

Besar sungguh impian dan cita-cita masa dulu. Malangnya.. jodoh tak kesampaian....huahuahuahua.. Yang penting, kami tetap berkawan. Seperti yang di janjikan....Yup..alhamdulillah.. kita dapat tunaikan janji itu. (^^,). Doa ku sentiasa mengiringi keluarga...kawan-kawan dan mereka yang berada di sekeliling aku...semoga mereka di bukakan jalan kebahagiaan, dan segala urusan nya di permudahkan.. amin... Itu la sebahagian dari kenangan... kalau den nak cerita sepenuhnya..memang tak dan la satu entry. Siap-siap i kene tulis..."to be continued.." muehehee...Memory itu memang sweet. Rindu zaman sekolah. (>__<). 



OhMissWhatEver___said :  Dapat kumpul bersama keluarga terchenta...memang seronok..Makan besar la guwa cuti ni... sebut je nak apa, mesti dapat. yeeehaaa!

27 comments

Anonymous
January 20, 2012 at 12:23 AM

zaman sekolah memang best.

bdw..sweet kan memory! :)

January 20, 2012 at 1:10 AM

Banykkan kenangan manis dn pahit msa sekolh dulu-2. hihi :D

January 20, 2012 at 10:02 AM

hi aina!
aina..header wat baru la..
baru cun..
sorry kay kritik..
xpe kan?

January 20, 2012 at 11:03 AM

hihi.. pasnie ada cuti raya cina pulak ;) cuti lah puas2..

January 20, 2012 at 12:26 PM

anon : (^^,) yup! suwwit sgt. hehehe..

January 20, 2012 at 12:27 PM

'Aisya Salim : betul~!! even pahit pun blh rasa manis. hehehe.. seronok n memang kenangan yg sgt bermakna.

January 20, 2012 at 12:28 PM

khairul akmal bin azman: its okay. kritik perangsang! (^__^) memang da ter-pk nak wat header baru.. huhuhu.. tgh cari ilham ni.

January 20, 2012 at 12:29 PM

err wahhh kenangan menusuk jntung... samela kite hehehe

January 20, 2012 at 12:29 PM

RATU L!SSA: haahaa. suka la budak sekolah da cuti. =) happy holiday dear.

January 20, 2012 at 12:30 PM

Paris Lipton: hahahha.. kan2..! (^^,) kenangan berharga tuu.

January 20, 2012 at 1:25 PM

yup waktu kita sekolah rasa bila laaa nak keje.. dah keje baru terasa seronoknya alam sekolah kan??

btw
salam kenal. singgah n follow kamu. jum layan Ariana Mikhail

http://www.lidiasuraya.blogspot.com/2012/01/tonton-ariana-mikhail.html

January 20, 2012 at 3:09 PM

LidiaSuraya: hahaha..absolutely! tuu laa. dulu zaman sekolah rasa macam lmbt gle nak dewasa. =P

salam kenal buat kamu juga. (^^,) nice to know u dear. ariana mikhail.. nora danish rite! adore her. =)

Anonymous
January 20, 2012 at 5:06 PM

dulu masa zaman sekolah i suka buli budak perempuan.. hakhak.. jahat kan.?! :P :P

alif azri. :)

January 20, 2012 at 7:22 PM

KAK BUI PUN MASIH SIMPAN SURAT2 DAN KAD2 ZAMAN SEKOLAH DULU..SENTIMENTAL VALUE TU..BILA BACA BALIK BOLEH BUAT KETAWA SORANG..HEHE

January 20, 2012 at 9:25 PM

anon: huhuhu.. memang jahat~! kalau i yg u buli..da lama kaki u kene pijak! hihihih..

Bui Junaidi : hahahaha.. kan! boleh gelak sorang2 woo. huii lama nye kak bui simpan surat2 tu. =)

January 20, 2012 at 10:28 PM

cewahh.. siap kawen2 lagi.. haha

January 21, 2012 at 12:07 AM

syoknyeeeee

January 21, 2012 at 12:58 AM

rindu zmn tuh..;(

January 21, 2012 at 10:29 AM

Rindu juga dengan zaman sekolah..banyak kenangan manis...

January 21, 2012 at 12:54 PM

Kenanagan di zaman sekolah mmg sweet utk dikenang...bulih buat ahkak senyum sorang2 yewwwww.

January 21, 2012 at 4:02 PM

CekbOlat-bOlat: hahahah.. berangan je masa tu! nasib baik jadi org jugak akhirnya.. hehehe =P

January 21, 2012 at 4:04 PM

TiraPengemis: yup! hehe... =)


Sharifah syazee: betul!! rindu sgt2.. =)


LiLy @ MumMyQiStInA: kan kak...:) kalau la dpt di undurkan masa.. pasti akan lbh di hargai zaman sekolah. ^^,

January 21, 2012 at 4:05 PM

Nurul a.k.a Riko: memang sweet sgt! memang takde tandingan. =) heheheh..

January 26, 2012 at 2:30 PM

huwaa...zaman skola or zman2 jin noty memg memories betol la kn..huu..
sedih tp rase mcm best je kn..hik2 :P
tp sume langho2..:P

January 26, 2012 at 2:36 PM

hahaha.. betul.! memang me-langho kan! haha. zaman sek memang tak dpt lupa sampai bila2.=)

January 26, 2012 at 3:05 PM

kan!!tp yat bukan zaman skola..zman aftr skola!haihh..taw je la mcm mne kn nk lpe..azab nye..-.-"

January 26, 2012 at 7:31 PM

hahaha....kaan..? susah gle nal lupa. okay la tu, masa or lepas skola sma je, yg pntng memori tuu amat bernilai. pengalaman byk ajar kita rite dear..?

Post a Comment