Thursday, July 7, 2011

~Behind me~

Assalammualaikum...

Hello, wassup Malaysia... Okay, u all pernah tak berdepan dengan keadaan yang sesak? Sesak macam mana? sesak kan otak lorh. Kritikal kan? ehem..selain family yang menjdi tulang belakang dalam life kita, kawan-kawan  turut memainkan peranan besar dalam kehidupan seharian. True or false? Jawap dalam hati je k. Kalau u all jawap kuat-kuat pun, saya x dapat dengarin ..^_^.

Dalam life ni, macam-macam ragam kita jumpa kan. Yang macam tu, yang macam ni, yang gitu, dan yang gini... arini aku nak review mereka-mereka yang berada dekat dengan hidup aku selain dari family.  Bukan senang nak cari kawan yang sanggup bersusah dan bersenang. Selalu nya orang bila senang bersama, bila susah hilang. 

First sekali..Masyitah Binti Masoud. Dia ni, aku kenal start di bangku sekolah menengah. Form 4. Dekat SMTTP. Satu dorm masa form 4 n form 5. Awal-awal, agak la x sebulu. Tapi yang x sebulu ni la sekarang jadi antara orang yang paling aku percaya. Diam x diam dekat 6 nak masuk 7 tahun da persahabatn kitorang. 

Ieta..

Ni la dia..Kau tau, nak jumpa minah ni punya la susah. Maklumlah, da jauh. Aku kat Penang dia kat Johor. Nak jumpa kene buat appoinment dulu. Kayak artis deh.. Busy je memanjang. Haha, nak lagi best.. kalau ada perempuan gedik-gedik, cover-cover cun, mulut tempayan jenis yang xde insuran ajak dia ni gado. Confirm dia sound direct punya. Dasat tuh, kalah aku. Apa yang berlaku dalam life aku semuanya dia tahu. Da macam adik beradik angkat pun ada. 

Aja my, Melawani..my self.

Diorang ni pulak..ehem-ehem. Kenal masa buat diploma. That's mean da nak 4 tahun lebih kitorang kenal. Dengan si aja my, aku kenal start sem 2. Dia ni roomate aku. Ouh, nak dijadikan cerita ada orang cakap aku rampas kawan dia. Serius nak gelak sakan. A'ha melawani ni pulak, start sem 3 da mula kacau-kacau, buat kacau kat bilik dia. Sebab kitorang satu blok n satu floor. Bilik kitorang bertiga sebelah-sebelah aje. Senang la kan. Naik sem 5, berdepan dengan masalah antara kau dan kau, kau dan kau... Kronik, boleh tahan. Sebab di dalangi oleh seorang Master Mind. Master Mind yang bajet baguss sangat. At the end, master mind tu disisihkan. Kesian..

Sekarang, kami berada di U yang sama. Insyaallah, di panjangkan umur akan bersama-sama berjuang untuk mendapatkan segulung ijazah. Orang-orang di atas sangat mempengaruhi keputusan antara satu sama lain.. Contoh, jom keluar...konfem jawab "jom". Mengidam sushi la..jom sushi.."on je". Hah tu la dia..Eh, ade lagi..Aku x faham la, ajar aku boleh? "mai la datang study". Thats gud!.

Zaihan!!

Dia ni pun sama, seangakatan dengan budak-budak yang atas ni. Ni kenal dari sem 1..lepas tuh, ada masalah sikit.. huhu..hihi..sorry. Masa tu  xberapa matured lagi kan. Sekarang da matured da..=P da jadi bestpren..da jadi kaki jalan, kaki melancong, kaki novel sama-sama.. lagi satu? kaki sushi!! rindu kau doh! bila nak skype sama-sama lagi ni..^_^

Anyway guys, aku sentiasa support korang. U all memang terbaaiik... Never ends. Semoga success selalu. Ni antara orang yang aku percaya. Sebab? kita kene dengar dua-dua belah pihak bila ada masalah. ohohoho... Be rasional n profesional... ^_^.

OhMissWhatEver__said : Cucur + Teh O + Jelly kelapa ----> heaven of earth..! yummy mummy.

4 comments

July 7, 2011 at 8:52 PM

kwn2 mmg supporter tebaik selain family...

July 7, 2011 at 9:44 PM

waaaa...jgn d'ingat bab yg x matured tu...sadis sungguh...huhu...

July 7, 2011 at 9:44 PM

agree..betul tu. Kawan yang baik mampu bimbing kita ke jalan yang baik..betul x? ^_^

July 7, 2011 at 9:49 PM

the colors of life : hehehe..tu la. tapi pengalaman untuk kita betulkan apa yang x betul..^_^

Post a Comment