Friday, July 22, 2011

~Menjadi Idol...~

Assalammualaikum....


"Adik suka la tengok ayah pakai tie, pakai Coat. Nanti adik da besar nak pakai macam tu..nak jadi macam ayah"

"Nanti adik nak belajar dekat tempat abang belajar la...adik nak masuk U juga"


"Adik nak masuk tempat kakak dulu..jauh tempat kakak belajar tu kan. Dekat sabak bernam.."
(ape hal nak masuk situu pulak *dush*belajar pandai2 masuk U terus)


Benar lah orang kata, yang tua akan menjadi contoh kepada adik-adik. Setuju x..? Ni fact bukan fake. Mak selalu pesan, jangan buat benda bukan-bukan nanti adik ikut. Betul la mak..! Depan u all mesti mak n ayah x cakap tentang diri korang. Takut riak pulak karang. Tapi belakang u all..? mesti dia ade bunyi-bunyi juga. Cuba ikut macam abang kakak tu.. taknak ke berjaya.? Kalau awak-awak semua fikir ini satu perbandingan, awak memang silap. Pandang pd sudut positive. Okeh. Kesimpulannya, korang adalah pembakar semangat kepada adik-adik... (^_^) Chayok! Chayok!

OhMissWhatEver__said : Hikayat yg ciput saja malam ni... Okies, date di phone sebentar. gudnyte dear.!.Salam. 

11 comments

July 22, 2011 at 12:16 AM

yup! what ever we do, we leave our trails behond! watch out! kekeke

July 22, 2011 at 12:19 AM

hahahaa..watch out mela! siti ikut apa yang kau buat...huhu.=)

July 22, 2011 at 7:50 AM

sy jadikan parent sy sbgai idola. sy....=)

July 22, 2011 at 8:24 AM

ni sudah semestinye aina..budak-budak pe la yang diorg tau..men ikot aje..kang jadi kebiasaan...so,orang dewasa kner jadik contoh....

July 22, 2011 at 9:37 AM

setuju sangat,,
kite akan jadi contoh kat adik2 nanti..

July 23, 2011 at 12:10 AM

azeanthy paiman : yup..! betul2..family first. saya pun jadikan parents sebagai idola..=)

Mr.B[e]aver[R] : setuju..(^_^) diorang tak tau baik n buruk. Jadi yang besar kene la mainkan peranan. Kan?

Cik hani : betul tu yunk..! baik kita buat, baik la diorang buat..=)

July 23, 2011 at 1:03 AM

sebaiknya.. mak ayah jadi contoh yang baik. sebab mak ayahlah tunggak kejayaan anak2..

July 23, 2011 at 2:11 AM

peace En.Ketam..! setuju. Segalanya bermula dari kedua ibu bapa kita.

July 23, 2011 at 10:02 PM

yes seriously yes. yg tua mnjadi contoh pada yg muda. =)

July 23, 2011 at 10:27 PM

absolutely dear...=) Thanks for reading my entry.

July 27, 2011 at 8:18 PM

ok...saye akn membakar semgat adik2 saye..tp sye yg second..hahahaa...

Post a Comment