Thursday, July 7, 2011

~Janji dan Janji~

Assalammualaikum...

Ade orang pernah mungkir janji tak? Ehem.. Promise are likes snow ball, easy to make but very hard to keep. Am i rite?? Aku sangat berpegang pada janji. Bila kau janji dengan aku, make it real. Bila kau x pegang pada kata-kata, yes aku marah. Simple. Menipu dan ditipu..sakit kan? But tipu la lagi kalau tu habit korang. I love the way you lie. ^_^ Bila kita janji kita x tunaikan, kita termasuk dalam golongan orang-orang ape?? Jawab sendiri..sapa yang suka ada musuh? cecite, cecite..aku rasa takde yang nak hidup bermusuh. Aku tak suka berdendam. Buat hati jadi hitam saja. X bagus tu..Cuba kita flashback. Sapa yang start first...

Bila kau tak boleh, x pasti, x ready, x mampu nak make it true..tolong jangan berjanji..Dan aku boleh terima bila kau cakap kau x boleh janji. Faham tak? Ni kau rancang segala bagai, kau cakap dekat aku kita sama-sama akan blah. Tiba-tiba u stabbing my back. WTH.. Start dari situ aku nekad dan aku tanam kan dalam diri cukup la sekali aku percaya kan orang macam ni. Meh aku ingatkan, sekali orang tipu kita..sampai mati pun kita susah percaya pada orang tu lagi. 

Da la kau rancang, lepas tuh kau blah. Kau ada mintak maaf  masa tuh? Kalau kau mintak maaf, yeah mungkin aku boleh pertimbangkan. Mungkin kau tak sedar atau x ingat. Sebab benda x jadi pada diri kau. Cuba kau fikir kalau benda ni berlaku pada diri sendiri. Baru tau kan langit tu sejengkal ke tak. Sabar la Shila.Kesian pren aku nih. Huhu, kalau orang cakap kau chhildish n whatsoever, kau tengok balik pada mulut yang berkata. Are they matured enough? Kalau setakat manis di bibir saje, baik kau abaikan. Sebab, benda tak jadi kudis pun kan dekat kau. Sabar, itu sebahagian dari iman.. ^_^.  Nawaitu kene betul. 

OhMissWhatEver__said : Biar buta mata, tapi jangan buta hati..walaupun mata ialah jendela hati, tapi hati organ yang paling berguna untuk menilai..

2 comments

July 7, 2011 at 7:50 PM

word are easy to be broken dear. just like a glass, when it is hit, it'll crack and if you let it fall, they will shattered and a broken glass can hurt and make you bleed and then, all that is left is just the scar~

July 7, 2011 at 8:18 PM

yup dear. That leave very deep scars in my heart. Learn from experience. Experience taught me everything. Experience is the best teacher in life. ^_^.

Post a Comment