Wednesday, April 27, 2011

~Tetap_wangi okeh~

Hye...selamat malam...u all da dinner? jom dinner sama mau x...huhu. Hari ni kita sentuh tentang perfume...saya tau, saya yakin dan saya pasti ramai orang dekat luar sana tu ade favourite perfume kan. So do i..^_^. So, bagi sesiapa yang ada bad odor jangan la segan. Boleh usaha untuk hilangkannya. Jangan putus asa tau. Ni penting untuk keyakinan diri kita. Bila kita berdepan dengan orang kita akan sentiasa confident. Nak2 bila nak interview kerja, first impression interviewer pada kita kena jaga tu. Kena amek berat jangan pandang remeh okay. Saya faham, metabolisma setiap orang berbeza. Ada yang cepat berpeluh..ada yang tidak mudah berpeluh. Jadi kita tau diri kita macam mana kan. Jaga la diri kita, sayang diri kita...sape lagi nak sayang kan kalau bukan diri sendiri. Saya tau, semua orang sibuk..sibuk kerja, sibuk belajar. Saya pun sama...tp walaupun busy, mak tetap wangi okay! 

Kadang-kadang saya x faham, ade sesetengah mereka yang x berapa nk endah kan sangat tentang isu ini. Hello, i x kesah okay diri u. Lantak u la kan. Tapi pk orang sekeliling laa... For example, time i naik train..pernah dulu balik dr midValey, da la kau (guy)  masuk ladies coach than dengan bau berkepam nya...adoii. Pening tau orang dalam tu. Dengan keadaan macam sardin cap ayam jangan cita la. Sesak bangat deh! So xde ruang udara xde oxygen... Boleh mabuks.

Tiru macam saya.. kita standby la mini perfume dalam bag. Macam onedrop perfume tuu...Alah, bukan onedrop pun xpe. Asalkan perfume..Kadang-kadang kita ni kan pelupa. Biasa la tu, lupa tu nikmat tau Kata timbalan dekan saya. Kalau lupa, bila teringat 'eh lupa la pakai perfume' jadi time kecemasan ni la guna nya mini perfume tu. See...see...

Sekarang ni macam2 boleh buat untuk hilang kan bad odor tu. Ade sabun anti-bacteria.. Ada bedak....tp jangan silap pilih perfume ok. X semua perfume serasi dgn kita. Mungkin perfume tu wangi di badan awak, Tapi x kene dengan diri saya. Mungkin juga serasi dengan saya, tapi x serasi dengan awak, Watch out that! Bagi yang aktif, pilih la perfume yang tahan lama...yang dok ofis je no need to worried la. U all dok dalam air-cond saja so x berpeluh. Pakai bau yang lembut2 pun sudah memadai. Kalau pakai bau yang kuat sangat, sakit pulak hidung orang lain. Sapa nak bertanggungjawab tu? Erm...okay, saya da xde ide...huhu. Rasenye cukup smpai sni..kamu ada nak cakap? Sila pos kan surat layang di bawah ok. *membebel tp ada input kan*



Abaikan saja, i tidak berapa penting. Gambar hanya sebagai hiasan a.k.a contoh

OhMissWhatEver__said : I'm so sorry if isu ini sentuh sensitiviti atau hak asasi manusia. But deep in my heart, i didn't mean anything.. just want to share from my experience. Bubye dude.!

4 comments

April 27, 2011 at 10:10 PM

klu laki ngan pompuan natural mne lg berbau ek??

April 28, 2011 at 12:56 PM

sama la kite..i suke simpan mini perfume kat bag..i suke gune mini perfume body shop...

April 29, 2011 at 2:56 PM

i like 1 milloin perfume...wangi wooo....

April 30, 2011 at 4:29 PM

mael: x tau! haha...nanti aku check. Ikut la metabolisme masing2...

teratai: yeah! hehe.. body shop memang tahan lama.

teratakindah: Nice name. ow yeke? boleh la nanti i carik2...bagi present kat orang. ^_^

Post a Comment