Thursday, June 16, 2011

~ I BLogiNg from Heart ~

Assalammualaikum....

Wassup! Selamat menjamu selera bagi mereka yang tengah lunch. Hari ni nak buat dadih. Tapi bahan x cukup pulak. So postpone la nanti-nanti. Lately ni, rasa semangat pulak nak buat itu nak buat ini. Hoho, x reti diam. Sementara cuti ini, mari aku memboncit kan kamu-kamu di rumah ini. 

Aku x pernah tefikir untuk jadi blogger. No, no, no... Kenapa aku berbloging? Kenapa aku jadi blogger? Starting masa tu cuti semesta.. Boring yang amat, mencetuskan idea aku menjadi seorang blogger. Aku x kisah pun tentang followers, dan segala bagai. Aku bukan nak followers beribu-ribu. Ape yang aku tau, apa yang aku nak..ialah story telling..based on my life. Blog mejadi tempat dimana aku meluahkan segalanya. Tapi ada juga yang  b'tapis bila berbicara hati ke hati. Kerana pulut santan binasa, Kerana mulut badan binasa. Banyak juga kau photostat hak cipta terpelihara aku kan. kahkah...relax2. Slow2 pulangkan paku buah keras. Melawani ketawa jahat *muahahaaa* mela kau ada copyrite orang punya ke?? i x mau femes ni.. x mau dear. Pernah nampak orang guna ini--> sbb *** sy jd femes. Copy..copy..milo..teh! (ouh mybe kau lupa). 

Tak semua perkara aku mampu luah kan dengan kata-kata. Confess each other, face to face. Kau mengadap aku, aku mengadap kau. Itu aku elakkan kecuali bila sabar aku sampai limit. Ye, itu ape nak jadi..jadi la. Aja my and Melawani * aku x puas hati, meh face to face* hakhak... So,jalan yang terbaik, aku luahkan melalui penulisan. Bila aku start berbloging, aku boleh all out ape yang aku rasa. Apa cerita sensasi, suka duka pahit manis. Than ada yang sudi bagi nasihat dan sokongan. Bila kau down, orang support kau. Secara tak langsung mind set kau akan jadi kuat. Tanam dalam diri, i can do it. Small the pieces. ^_^ 

Blog merupakan komuniti yang besar. Jadi, jangan salah gunakannya. X boleh kondem orang suka-suka. Silap langkah, ke balai karang der. Kita masuk rumah orang lain pun bagi salam, ikut pintu depan. That's what we call ADAB. Dulu masa aku berbloging, x ramai orang buat nota mintak kaki kat bawah tu....tapi sekarang da ramai da. Mungkin dapat ilham kan. ^_^ fenomena...nak tinggal pesan, sindir-sindir and whutever. =P

Rata-rata aku tengok pena blogger menulis, blog's not for create enemies..yeah, yeah, yeah! memang niat asal x macam tu. Am i rite? tapi, tiba-tiba ia muncul. Sebab? X boleh tengok kesenangan orang lain (panas! panas!). Rasa terpukul..rasa 'eh, dia x patut maju ke depan'. Take note, pls. Kalau kita x suka somebody else, no need CARI dia. No need to know about their life. Bear in mind. Kau yang datang dekat aku tau. AKu x cari kau . Aku x pernah amek tahu pasal kau. Mungkin kau lupa kot. Lumrah la, manusia mudah lupa. ^_^ Aku pun x pernah tahu kau tu writer. Sampai la kau follow aku. Ouh....ade private site lorh! huahua. Kalau kau x follow aku kan bagus. Aku pun x tau kewujudan kau dalam dunia maya.

It's better do ur own business. Aku memang da lupakan ape yang jadi. Maksud aku, aku lupa kan yang kau n dia pernah wujud dalam life aku. Tapi, untuk aku lupakan ape yang aku tengok dengan mata kepala aku sendiri..that's soo hard darl. *aku rasa kau tahu kan apa yang aku nampak, x elok pulak bukak aib wat tambah dosa kan * enough*. so, mind ur words* Tapi setelah sekian lama, kau dengan kekasih gelap kau tu muncul semula dalam hidup aku. Ape pasal?? why?? to ruined my life? eh aku terfikir la..is it co-incident or planning??? dua-dua datang serentak.  WTFood. Maybe, kau ade jawapan untuk soalan aku. Kan aku pernah reply private massage kau. X ingat atau buat-buat x ingat. ? Kan aku kata, hopefully kita x akan berhubung lagi. I keep my promise. But both of u?? Break the promise. Huahau.. kenapa? Aku x salahkan kau. Sebab, kau mangsa keadaan. Aku mangsa penganiayaan..aku pun manusia, masih b'hati n b'perasaan.

Oh, nak sangat menang? iye silakan dong. Saya enggak kempunan ape2. Huhuhu. Tiada habuan apa-apa pun. No middles nor money...gold and whatsoever. Can't change my life becomes rich ++++ or down. Da puas? Eh last day, i'm not talking about u laah. Tapi fell spiciness. i never ever know about ur life. Especially, family background..ur asal usul...Blah..blah..Okay, simple je life rules aku. If i'm wrong dengan tangan terbuka n berlapang dada straight forward, minta maaf.

OhMissWhatEver__said : Apa yang aku cecita ni baru sikit. X sama dengan apa yang berlaku dan yang merasa..Thanks 4 ur support friends, u know the truth. Bangkit dari kejatuhan diri sendiri. Stand with own feet. And now, one step in front of. ^_^ alpha, romeo, Bravo..!

2 comments

June 16, 2011 at 3:56 PM

kita buat blog bukn tuk bergado...sekian...kiki

June 16, 2011 at 4:23 PM

cik cinta, ye! memang kita berbloging bukan untuk bergaduh..setuju sangat2 dengan cinta zulaikha tu. ^_^ huhuhu.

Post a Comment