Thursday, May 19, 2011

~Apa Hal~

Hahaha...kau terasa ke? nampak sangat kau buat kan...Huh! Aku x faham. Stop it babe! Barang yang lepas usah di kenang. Aku da buang segala-gala nya. Aku da mula kan life baru. So ape yang kau x puas hati? Betul kata ieta, perempuan tu x boleh tgk kau senang... Aku x pernah membezakan taraf manusia. Aku x pernah membeza-bezakan orang. Sebab..kau tau kenapa?? Sebab, di sisi tuhan Kau dengan Aku sama aje. Xde bezanya.. Kau x heran? Aku lagi x heran...sekarang ape masalah kau?? 

Setiap manusia ade rezeki masing-masing..aku selalu pesan, jangan membangga diri. Once rezeki di tarik balik..xade ape yang tinggal babe. Jangan riak...takbur. Aku x suka! Sampai bila dow nak hidup macam ni. Life aku da bahagia..lengkap. Cukup..life kau pun sama kan?? Soo..? Aku x pernah kacau orang. Even dengan orang-orang yang pernah menyakitkan hati pun, aku still mendoakan diorang supaya dibukakan hati.. X buta hati. pandai menilai... Mudah2an di beri taufik dan hidayah. 

Aku x suka, bila idea yang kita buat orang ciplak. Cammon, crack ur head. Think about the new ideas.... X rasa bersalah ke? usaha la...jangan asik nak senang je... external mungkin aku ketawa..aku happy. But intetrnal...nobody's know... Kau da dapat ape yang kau nak, da senang kan. So, blah la! No need nak stalker orang.. No need nak amek tau perkembangan diri dia..X perlu susah kan diri kau. X perlu. Sebab, orang macam kau merimaskan,!

Kau selalu cakap, buat sesuatu bia ikhlas. Kau selalu cakap orang nak menunjuk. Bukan orang tu nak menunjuk. Tapi think positive, yang baik jadikan tauladan. Yang buruk jadikan sempadan. Tu la melayu, Bila orang kita buat sikit mula lah dengki..cakap nak menunjuk lah, bangga diri, sombong..ape sal kau x jadikan ape yang dia ada, yang dia dapat sebagai pembakar semangat untuk berjaya?? jadikan role model. Even x layak. Atleast dia ade sesuatu yang kita boleh contoh. Could u see that??! I respect cara cina bekerja..sebab?  dia xakan jatuhkan orang lain. Sebaliknya dia akan berusaha untuk jadi sama level dengan orang yang berjaya. Itu bezanya mental kita. Bukak mata kau..bukak hati..bukak fikiran kau. Fikir n renungkan. Kalau kau marah, makna nya kau memang jenis yang x boleh terima teguran..

OhMissWhatEver__said : Aku tak suka cakap macam ni dengan orang..tapi sebab kau, aku nak bagitau..Confront me bila kau da sama level dengan aku. Stop being like childish.


3 comments

May 19, 2011 at 3:51 PM

kawan karib ke...yg lakukannya...begitu pedih terasa.

May 19, 2011 at 4:29 PM

Adek D Cniy Memohon Maaf..^_^..(Garang Akak, Takot)

May 19, 2011 at 8:31 PM

Man : Yup..pedih sangat.Semua nya da berlaku. Apepun, ni kan pengalaman hidup. ^_^ Yang penting kena bangkit bila kita jatuh.

Aien : Maaf diterima...haha. Aish, aien ni. Xde ape antara kita lagi da aien. Garang ke? Kadang-kadang kene garang. Nanti org pijak kita. ^_^

Post a Comment