Monday, May 23, 2011

~Free Hair & Tudung~

Assalammualaikum...

Free hair Vs Tudung. Saya rasa mungkin ramai orang da pernah baca entry berkenaan. Yang bertajuk, Carutan Untuk Minah  Bertudung Urban yang ditulis oleh dia (tekan link) . Blog yang boleh aku label kan sebagai sangat berani. Kritikan yang keterlaluan dan agak melampau. Senang cite rude la. Wa malas nak tapis2 dengan orang macam ni. Huhu. Hello cik puan oi, Kau pun perempuan. Kenapa harus menjatuhkan martabat kaum sendiri?? Aku x faham. Fine, memang apa yang kau tulis tu, ada betolnya. Aku x salahkan kau 100%. Tapi cara kau tu salah...Yelah, nama pun carutan kan. Aku bukan marah or ape..even aku ade juga terasa. Tapi, wa cakap. Setakat orang macam kau yang kritik, x goyang la seyh. Ahaks! Okay2....Dari entry kau, aku tau kau nak lepas geram dekat orang2 yang kau x puas hati. Tapi perlu ke kau menunding pada semua orang? Xsalah nk berfesyen..ikut trend up to date. Atleast orang lain ada inisaitif untuk tutup aurat.

Bagi yang free hair, mungkin diorang x dapat hidayah lagi. Kita doakan la sama-sama. Kenapa isu tudung perlu berbangkit? memang itu hak masing-masing. Tapi untuk mengkritik di ruang terbuka, think twice b4 u did. Kepada yang bertudung...*including my self*  anyway, thanks la ye kpd blogger tersebut, kitorang akan memperbaiki diri kami sendiri. Blog kau tu, sedikit sebanyak membuka mata kami n pengusaha-pengusaha tudung yang lain. Fitrah manusia untuk mencuba sesuatu yang baru. Kau fikir, kalau xde tudung-tudung ghupe macam tu macam ni, mestila kita, aku n consumer x beli kan.! Nobody is perfect. Kau yang mengkritik.. Aku tengok kau xde la hebat mana pun. Biasa aje...kahkah.. Opps! sorry ea..=P Aku pun ada kawan free hair. Tapi aku x pernah kisah pun. Boleh aje jadi kawan baik. Bertudung atau free hair, kita sama-sama wanita. Baik atau buruk pun kaum kita juga. Malu sikit wei...!


Free Hair

Vs

Bertudung


OhMissWhatEver__said : Free hair ke...bertudung ke...kita sama-sama wanita. Mind ur word please...Jangan jatuhkan martabat kaum sendiri. 


7 comments

May 23, 2011 at 4:51 PM

huhuhu..bru bce komen dye..pns ayt nye...bile pk btol...stuju..pkai tdung tp lengan pendek..singkat..tp klau xpkai sme je...aduyai...abeh tu nk buat cm mne..da komfius nie..skrg nie..ika ingt dah nk start pkai tdung..tmbh2 shawl..tpi bile ade anggapan cm tu...sedih lak.huhuhu=(

May 23, 2011 at 7:34 PM

iyka : hye...anyway, tahniah coz u ada keinginan untuk bertudung. Iyka, kita nak bertudung bia ikhlas dari hati. Penggayaaan tudung atau selendang, tu semua bergantung pada cara masing2. Tetapkan pendirian. ^_^. Kalau betul nak kan sesuatu, abaikan apa orang lain nak cakap. Keep it up dear!

Azeanthy : Thank you...=) saya setuju, yang penting iklhas. Semuanya dari hati.

May 23, 2011 at 8:08 PM

betol tu..ika stuju dgn kmu..
kwn2 ika pn ckp cm tu...
insya allah..ika akn try slow2...=)

May 23, 2011 at 11:17 PM

^_^...gudluck dear..!

May 24, 2011 at 8:49 AM

sy dah bce da pown entry beliau 2..sgt hot la gak ayat beliau..tp mcm ader blogger comment, dier mcm xkesah nk masok nerake..itu kne amek kire gk..nk kutok org pakai tudung pown, kene ader care kn..twula xpakai tudong..tp jgn la pakai henyak jew bhase..mane la org laen xsaket hati..ader org free hair, berbudi bhase jew..

May 24, 2011 at 11:30 PM

tau xpe...Ni pakai bahasa kasar b'macmam bagai. Mana la orang x marah. Cara dia tu, memang redha je kalau masuk neraka.

Post a Comment