Sunday, May 29, 2011

~Fresh Milk Vs Yogurt~

Assalammualaikum...

Hye..! Awak semua sihat..? kalau sihat, alhamdulillah..bagi yang x sihat awak pergi la jumpa doktor n don't forget ur medecine ^_^. Tau. Kalau demam ke ape ke, jangan pandang sebelah mata aje. Takut-takut demam denggi pulak. Saya serius ni. Alrite dear, since aku balik cuti dan sampai la ni..rumah aku sentiasa di penuhi oleh stock-stock susu yang x pernah habis. Terfikir juga sejak bila rumah ni bertukar jadi kilang susu...Ish, ish,ish. X pun, sejak bila keluarga aku ni ada kandang lembu. Hah, tu la dia. Setahu aku, dulu x macam ni. Mungkin aku da lama x balik kan. Tu yang x perasan kewujudannya. Invisible. Oi, okay aku tipu.!

Ada dua flavor dan ade dua brand. Iaitu Coklat(MariGold) untuk zikri, Strawberi(DutchLady) untuk saufi.  Jadi sapa yang nak minum boleh pilih. Antara makhluk perabih susu ialah Aku, Haziq dan Syafiq. Okay, jangan pelik. Lupa nak mention, sibling aku semuanya lelaki. Tapi, aku pengguna tertiar aje. Pengguna primer n sekunder jatuh pada 2 makhluk tersebut okay. *hehe, Sorry!* Aku lebih suka Yougurt Bliss. Xpun pure yougurt buah-buahan. Sedap woo. Tapi x semua orang boleh telan yougurt ni kan. Ada certain people bila tengok yougurt atau baru rasa sikit da nak vomit. Xpe, i faham tu..kita rambut sama hitam tapi selera lain-lain. Huhuhu.



Lebih kurang macam ni la kalau beli susu. Hengat reti beli sekotak-sekotak ke diorang ni. Sekali beli macam se-bundle aku tengok.. Lepas tu kurang seminggu nak jumpa kotak pun susah. Maknanya da abes lorh!.



Yang ni pun sama, it's not fair kan kalau coklat beli 3 strawberry beli satu. So nak kasi adil dan saksama kita beli 3 Coklat dan 3 Strawberry. Disebabkan masa ni, pirana-pirana sekalian sedang bercuti santai dirumah. Jadi my Mum pun menambah nya lagi sekotak. Lepas ni adik-adik aku semua jadi Mr.Muscle. Woah! terbaik.


Okay, ni pilihan aku. Sempurnakan hari mu dengan Bliss! baik untuk sistem penghadaman dan pencernaan anda. Nyum~! Semua flavor sedap.. Paling suka tropica *buah-buahan campuran*. Minuman ni berkhasiat kan. Kaya dengan vitamin C. ^_^. Bukan setakat C je...Vitamin A n E pun ade.



Okay, yang ni lagi suka...sebab ade buah-buahan. Rasa fresh gitu....Sebenarnya dua-dua pun okeh. Susu bagus, yogurt pun bagus. Ikut la citarasa u all. Sebab yougurt pun ada susu..Kamu prefer yang mana?? Makcik cakap terus terang, i'm not a big fan of Milk Choc. Muak sik. Tapi kalau coklat betul, xpe. *facepalm*. Okay dear, sampai sini aje. Malam ni kita bercerita mengenai minuman berkhasiat. Siapa-siapa yang suka amek minuman ringan, sila kurang kan nya jika anda tidak mahu kaki and di potong pada masa hadapan. Faham x, minuman ringan tu terlalu tinggi kandungan gula dan bahan pewarna yang digunakan. Less sugar..itu yang terbaik. Kawal permakanan anda. Amalkan pemakanan seimbang---> pesanan penaja.

OhMissWhatEver__said : Jom amalkan gaya hidup yang sihat....makan makanan seimbang mengikut piramid makanan. Bye,Gudnyte.Muah..!

14 comments

May 29, 2011 at 1:55 AM

yana suke minom air bliss tp yogurt yana xpndai makn! huhu :(

meh singgah cneh~ =.=
kisah si pengkritik

May 29, 2011 at 2:14 AM

yogurt rase pelik sikit,tapi sedap la jugak.

jom join segmen keroro,mudah je. :D

thanks

May 29, 2011 at 2:57 AM

dah di review..hope ok~~

http://yana4eva-bungacantik.blogspot.com/2011/05/review-folower-222ainayazid.html

May 29, 2011 at 12:39 PM

ratu x suka susu sgt~ kecuali mkan dgn cereal..yogurst i love :)))

May 29, 2011 at 11:10 PM

susu n yougurt..dua2 suka.. tp klo susu, sy prefer fresh milk.. lg umphh..huu~

May 30, 2011 at 12:22 AM

yana : sedapkan bliss =). Thanks review blog aiNa..suke2!

May 30, 2011 at 12:25 AM

sergeant keroro : Yup2, awal2 dulu aiNa pun x reti makan yougurt..Tapi lama2 rase macam sedap pulak.. =)

Ratu : Susu + cereal = sedapnyA! luv yogurt too.

May 30, 2011 at 12:25 AM

nasri : ouh..fresh milk. Full cream =)

May 30, 2011 at 9:41 AM

suma suka tp bliss strawberry jd fav sb mr hubby suka 2 jer..hehhe

May 30, 2011 at 12:24 PM

Yang Pasti Yogurt n Bliss..My feverettooooo....hehehehe...
n Yang Pasti strwberry paling minat sgt..Jom amalkan !!! (^_^)

May 30, 2011 at 1:47 PM

saya suke yang stroberry ! nanti visit maya yer...

May 30, 2011 at 8:14 PM

Salam. moshi2..singgah jalan2 bw sini~
Dah lama tak bw ni rindu pulak :)
Visit dari frommetoyou
Arigatou (^____^)

May 30, 2011 at 8:36 PM

Jaa : ramai yang suka strawberry flavor. =)

Aien : yeah!! jom3 amalkan gaya hidup sihat.

May 30, 2011 at 8:37 PM

Maya : orite dear..i will. =)

Japan : wasalam. thanks for viewing my blog.. =)

Post a Comment